10 בנובמבר 2010

מהיכן אתם שואבים השראה?


שזפו עיניכם בפוסט המעניין הבא -

Finding Blogging Inspiration by Coming to Your Senses

 הכותבת מספרת איך כל אחד מהחושים נותן לה השראה לנושאים לכתיבה ומעודדת את הקוראים לפנות לחוויות חושיות במצב של יובש השראה.
בעקבות הפוסט הזה תהיתי מהם מקורות ההשראה שלנו ואיך אנחנו משתמשים בחושים כמקור להשראה.

אז אצלי:
חוש הריח - ריח של דפים חדשים תמיד ממריץ אותי ליצירה סקראפית זו או אחרת. ריח של קפה טוב גורם לי להרגיש מאוד "מתוחכמת" ובוגרת.
חוש השמיעה - אחרי שנים שהחרמתי חרמות קשות את כל מוזיקת ה"אוצו-אוצו" (טראנס/דאנס וקרובי משפחתם) גיליתי שהקצב הזה ממריץ אותי לעשיה פעילה. לעומת זאת מוסיקה שקטה ורומנטית מאוד מתאימה ומעוררת השראה לעבודות רקמה שגיליתי בשבועות האחרונים.
חוש הראיה - שמתי לב שאני מוצפת בדר"כ. העין מחליקה על פני כל פיפס קטן, בכל מקום אפשרי ומחפשת הרמוניות ושילובי צבעים מעניינים.
חוש המישוש - מרקמים שונים ונעימים מעודדים אותי לגוון את עיצובי המארזים שאני מכינה. היות ובדר"כ משעמם אותי להכין מארזים זהים ושטאנציים אני תמיד מחפשת איך לגוון.
חוש הטעם - שוקולד עושה לי את זה, שוקולד בטעמים ומילויים במרקמים שונים. אני ממש יכולה "לראות" את הטעמים השונים והרבדים השונים של השוקולד כדפים מדוגמים שונים (כבר קלטתם שאני קצת "מסובבת" נכון?)

ואצלכם?
מה נותן לכם השראה?
כיצד אתם משתמשים בחושים כמקור ליצירתיות?

3 תגובות:

  1. מעניין :)
    מוזיקה בהחלט מדרבנת אותי להמון דברים, יצירה כמובן, ספורט, אפילו עבודות בבית :):)

    השבמחק
  2. אני לא מסוגלת ליצור עם מוזיקה זה מאד מפריע לי....כל דבר מסביב מעורר בי השראה במיוחד הטבע!

    השבמחק
  3. פיצ'ולינה! סוף סוף רשומה!! היית חסרה!
    אין לי תשובה בשליפה, ככה באמצע הלילה לשאלה כ"כ רצינית....אבל נהניתי לקרא מה גורם לך ליצירה. אצלי, בלי ספק, לחוש הריח יש תפקיד חשוב בכל דבר אז אני מניחה שגם ביצירה... (ככה זה אצל חתולים, חוש הריח מפותח במיוחד...)
    לילה טוב יקרה וד"ש לאבא שלך (אבו פיצ'ולה? או פיצ'ול-סניור.)
    חיבוק גדול
    ליאור-חתולי8

    השבמחק